התקנת מנדפים למסעדות

מנדפים איכותיים הם ציוד חובה למטבחי מסעדות.
הם שומרים על איכות האוויר בתוך המסעדה – לטובת האורחים, לטובת העובדים ולטובת הסביבה. 
צוות ונטק – המומחים המובילים בישראל בתחום מנדפים למסעדות ועסקים בתחום המזון, מסבירים – כל מה שצריך לדעת על התקנת מנדפים למסעדות.

איך בוחרים מנדף למסעדה?

בחירת מערכת נידוף או מנדף למסעדה, תלויה בגורמים שונים, החל בסגנון העיצוב הרצוי לכם ועד הטכנולוגיה שבה פועל המנדף. הנה כמה פרמטרים שכדאי להתייחס אליהם בבחירת מנדפים למסעדות:

התקנות מנדף במסעדה

עיצוב מנדפים למסעדות

עיצוב מנדפים הוא פרמטר קריטי בחשיבותו לבחירה נכונה של מנדף למסעדה. הוא צריך להתאים למטבח המסעדה בגודל ובמבנה שלו (מטבח קטן – מנדף קטן, או מנדף צרפתי/מנדף כתף עם מבנה חוסך מקום).
בנוסף, מסעדות רבות בוחרות להקים מטבח פתוח לקהל הלקוחות, כדי לאפשר ללקוחות להנות מצפיה בתהליכי הבישול. במקרה כזה, יש להתקין מנדף בעיצוב אסתטי וייצוגי, כמו למשל מנדף זכוכית מרחף, או מנדף עגול למשל.

מיקום נכון של מנדף למסעדה

עסקים בתחום המזון רוב מתקינים את המנדף מעל הגריל, או מעל הכיריים – כדי לקלוט את אדי הבישול ועשן הצלייה. אבל יש מסעדות שבהן חשוב להתקין מנדף דווקא מעל התנור. יש מנדפים מיוחדים למדיח כלים שתפקידם לקלוט את אדי המים החמים עם הריח האופייני לחומרי הניקוי של מדיחי כלים וגם מנדף אי מיועד להתקנה מעל אי במטבח, או מנדף כפול, בעל שטח יניקה כפול ייעודי לקו בישול רחב ועוד

מנדפים קלים לניקוי

אחד הפרמטרים החשובים לבחירת מנדפים למסעדות הוא קלות הניקוי של המכשיר. תפקידו של המכשיר הוא לסנן ולאסוף חלקיקים מזהמים מהאוויר ולכן חשוב לספק גישה נוחה וקלה לביצוע ניקוי תקופתי של המכשיר במהירות וביעילות.

מנדפים למסעדות עם טכנולוגיה מתקדמת

מנדפים חכמים, או מנדפים חכמים לחיסכון אנרגטי הם המילה האחרונה בתחום המנדפים, בגלל כמה יתרונות שכדאי להכיר:

  • הפעלה חכמה בעזרת חיישנים 
  • חיסכון משמעותי באנרגיה – הם פועלים רק בזמנים שבאמת צריך 
  • קטנים יחסית, אבל עוצמתיים מאוד ולכן חוסכים במקום
  • מצוידים במנורת חיווי שנדלקת כאשר צריך לבצע תחזוקה וניקוי. כך אין צורך לבצע תחזוקה תקופתית, אלא רק בהתאם לצורך.
  • בזכות אופן הפעולה שלהם מנדפים חכמים הם עמידים יותר ונשארים תקינים לטווח ארוך יותר מאשר מנדפים רגילים.

בחירת מערכת נידוף מותאמת

מנדף למסעדות הוא חלק מתוך מערכת נידוף, הכוללת מפוח, תעלות ומסננים. 
לכן לצורך התקנת מנדפים, חשוב לבחון את כל חלקי המערכת, לבצע התאמה מדויקת של החלקים השונים זה לזה ולמאפייני המקום, כדי לקבל מערכת הפועלת בצורה אופטימלית, חסכונית ויעילה לטווח ארוך.

מוצרים לתעשיית המזון
מפוחים | מפוח תעשייתי - ונטק VENTECH-AIR

מסננים למנדפים

כל מנדף מצויד ברכיב סינון, אבל קיימים סוגים שונים של מסננים בעלי רמות שונות של תפוקה, אופן פעולה שונה ועוד. למשל מסנן פחם פעיל, או מסנן אלקטרוסטטי. מסנן חכם היברידי, או מסנן אבסולוטי – לכל מסנן יש תכונות שונות המאפשרות לו לפעול בהתאמה מדויקת למאפייני החלל בו הוא פועל.

מפוחים למנדפים

מנדפים מחוברים למפוח, אשר יונק את האוויר המזוהם ומעביר אותו הלאה. סוגים שונים של מפוחים מספקים איכות שונה של סינון, עוצמה שונה וכן הלאה. למשל מפוח צנטרפוגלי לעומת מפוח שחרור עשן, או מפוח שטיפת כלים ועוד.

תעלות למנדפים

האוויר שנכנס לתוך מערכת נידוף עובר בתעלות לפי הצורך – תעלות יניקה, תעלות פח שחור או תעלות עשן, שלכל אחת מהן מאפיינים שונים ואיכויות אחרות.

לסיכום,

חברת ונטק מתמחה באפיון, תכנון וייצור מותאם אישית של מערכות נידוף למסעדות ולתעשיית המזון, בדגש על מנדפים מקצועיים, חכמים, היברידיים ומותאמים אישי לצרכי העסק.

מחפשים התקנה מדויקת ומקצועית של מנדפים למסעדות, או שדרוג מערכת נידוף קיימת?
אתם במקום הנכון – צרו קשר ונשמח להגיע לפגישת ייעוץ אצלכם בעסק!

צור קשר

השאירו פרטים לקבלת הצעת מחיר ולפגישת ייעוץ חינם.

זמינים לכל פניה באמצעות המייל: office@ventech-air.co.il

או בטלפון:  03-6881851055-555-2530

לוגו שקוף של חברת ונטק Ventech
לפגישת ייעוץ חינם ולקבלת הצעת מחיר צרו קשר
דילוג לתוכן